Thursday 4 November 2010

Fig in honey 甜蜜蜜無花果























老實說,當我第一次看到"它",我不知道這是什麼東東?!但以我羅大膽的個性,就勇往直前的衝去問老闆娘,這玩意兒要怎麼吃,老闆娘也很豪氣的就拿出跟台灣水果攤一樣的彎彎鐮刀,你一半我一半感情不會散的撥給我吃,結果....這水果吃起來淡淡甜甜的,不錯吃耶!!老闆娘馬上再補充,英國人呢會加蜂蜜放進烤箱烤個5~10分鐘,從此呢,它就變我的早餐之一,不過是該時候賦予它另一面貌了!就來烤吧!
To be honest, I did't know what kind of creature it is when I first glanced over it on open market. So, I asked the stall owner how to eat this. She picked up a soft fig and then cut half let me taste it. I'm impressed by her generous and the mild taste. The owner told me British usually add some honey and bake for 5 to 10 minutes. It gives the fruit flavour. I fall in love with the delicate fruit. However, I should try to roast figs with honey. It could be a good dessert option! 
















它就是大名鼎鼎的"無花果",我都只有吃過蜜餞類的製品,根據維基百科,花是生長於果內, 外觀只見結果不見花,故稱無花果
According to Wikipedia, the fig fruit is actually the flower of the tree, known as an inflorescence,in which the flowers and seeds grow together to form a single mass.

























這時要自己招供,今天忙,所以po了這麼簡單的食譜,哈
Recipe is couldn't be easy and only take you like 10 mins.
食材 Ingredient 
1. 無花果 wigs
2. 每個無花果2茶匙或1湯匙的蜂蜜 2 teaspoon honey for each fig
3. 一些些肉桂粉 a little bit cinnamon
4. 榛果類,核桃,開心果或杏仁都可,搗成粗顆粒,一顆無花果約一湯匙的量 Hazelnuts or pistachios or walnuts, roughly chopped (allow 1 teaspoon per fig)


















Step 1
無花果的皮是可以吃的所以要洗乾淨,然後擦乾,烤箱可以先預熱200度,然後像圖片一樣,切個十字,淋上蜂蜜,撒點肉桂粉
Preheat oven to 200C/350F. Clean and pat dry figs, retaining stem. Cut into the figs to make a cross on the top. Place on a baking sheet, and drizzle with honey and cinnamon.

































Step 2
放進烤箱,烤10分鐘,等待當中,搗碎任何你喜歡的堅果,一個無花果加一湯匙的量
Place into the preheated oven and cook for 10 minutes. And the same time, roughly chop nuts you're preferred.


沒有第三步,撒上堅果,完成! Sprinkle nuts. No more step 3! DONE

























我覺得不錯吃耶!一點都不甜,有淡淡的蜂蜜味,讓原本味道不重的無花果,有了不同風味,尤其當我打開烤箱的那一瞬間,聞到了好香的肉桂味,我都笑了,呵呵....吃的時候軟軟的無花果加上有點考嗤烤嗤的堅果,口感不錯還帶點堅果香!
我發現這也是個可以當緊急甜點的好辦法,只要加蜂蜜烤一烤,看起來就像個甜點!!
I like the roast fig with honey! The flavour turns to stronger but not too sweet at all. Especially, when I open the oven, the cinnamon smell good! I enjoy the texture of nuts with soft figs as well. I think it could be an emergent dessert if I got guests have afternoon tea or dinner at home and I didn't prepare dessert. Anyway, fig rocks!


Note
台灣南部也有賣無花果,這裡是網站,雖然頗貴,但想知道凅中滋味的可以試試看,我在英國買是3顆60塊台幣左右,3顆應該有半斤重,若有人衝了訂購,歡迎跟我交流一下喔!
http://www.08-8631568.com/kou.html

No comments:

Post a Comment